2007.03.08.

Utazások Máltán - 0

Az előkészületek

némileg bonyolultra sikeredtek. Február közepén gondolkodtam el először, hogy a tavalyi szabadság maradékának felhasználásával utazni lenne jó. Némi időjárás-vizsgálgatás után Egyiptom - Vörös tenger tűnt a jó célpontnak, itt talán már március közepén is élvezhető a tenger. Aztán - ha már Egyiptom - hát legyen benne Cairo, meg nílusi hajóút, kezdtünk 10-15 napnál tartani.
Aztán felébredtünk, kiderült, hogy ennyi időről szó sem lehet, március 18-ra itthon kell lenni. De ilyen helyekre - legalábbis szervezett útra - akármikor nem lehet elutazni: az időpontokat a hetente egy-két alkalommal közlekedő charter-gépek, meg az utazási programok nagykereskedői határozzák meg, az utazási irodák lényegében csak ugyenezeket a lehetőségeket közvetítik tovább.
Maradt tehát 1 hét távollét lehetősége, és mivel a nagy üdülőközpontokat sohasem szerettem, némi keresgélés után Szicília, Ciprus, Kréta és Málta maradt a képben. Szicília kiesett a méretek, Ciprus a helyi közlekedés, Kréta az oda út és a helyi közlekedés miatt - ezeken a helyeken még tél van (!) – mármint hogy márciusban még a téli menetrendek, nyitva tartások, stb. működnek, legyen tehát Málta.
Internetes honlapokon kezdem, a dologról hamar kiderül, hogy nem igazán működik. A hurrányaralunk simán enged előzetesen foglalni, majd másnap mail jön, hogy abban a szállodában nincs hely, egy másikban viszont van. Visszaigazolom hogy rendben, mire egy nap múlva újabb mail: nincs repülőjegy.
Az Origó utazás-a ugyancsak simán enged foglalni - másnap mail jön, nincs repülőjegy a charterre. Elfogadom a menetrend szerintit, mire újabb mail: a szállást egyedileg kell lehívniuk, menjek be valamelyik irodájukban (Vista) - ehhez előzékenyen mellékelnek egy listát a nyitvatartási időkről. Már nincs egy hét hátra, így szombaton biciklire ülök, irány a Mammut-beli iroda - ahol is egy nagyon kedves kislány fogad (egyedül van a 6 munkahelyre), és közli, hogy be kellene mennem a központi irodába, mert Ő csak ügyeletes, nem intézhet semmit. Mondom zuhog az eső, én biciklivel vagyok, hívjuk talán föl a központi irodát, van-e értelme átmenni. Azt mondja, kódoltak a telefonok, Ő nem ismeri a kódokat, a főnöke szerint neki telefonálnia sem szabad... Otthagyom.
Kezdem feladni a dolgot, de vasárnap este véletlenül ránézek az Index HelloVilág-jára, ahol is akciós(!) utat hirdetnek Máltára pénteki indulással. Azonnal lefoglalom, és kíváncsian várom a másnapi mailt. Délelőtt meg is érkezik, nincs repülőjegy, de ha elmennék a kicsit drágább menetrend szerintivel, akkor ok. Visszaírom, hogy rendben. Erre újabb mail, menjek be az irodájukba (BudavárTours). Délután felkerekedek, bemegyek. Fizessem be a pénzt, mondják, de repülőjegy még nincs, szállás sem - ez utóbbit egyedileg kell lehívni, két-három nap. Mondom nézzen már a naptárra. Tényleg, mondja, akkor majd megsürgetjük. Végül a főnök képes lefoglalni a repülőjegyeket, aláírunk mindenféle papírokat, befizetem a pénzt azzal, hogy ha nem lenne szállás, visszaadják.
Kedden semmi, végül szerdán délután érkezik egy telefon: van szállás, mehetünk, menjek be a jegyekért. Ahhoz képest, hogy pénteken kell indulni, nincs is túl későn...
Összefoglalva: először próbálkoztam meg életemben, hogy utazási irodával menjek külföldre - egyszerűen nem volt időm, szellemi kapacitásom, hogy a korábbi szokásoknak megfelelően magam szervezzem meg az utat. De a nagy internetes honlapok katasztrofálisak - szó sincs naprakészségről, foglalhatóságról, valódi tartalomról, stb. Az egész egy slendrián bóvli - egyszerű reklámozás folyik, nem e-kereskedelem, és úgy tűnik, ez érvényes a mögöttük álló irodákra is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Powered By Blogger