2004.10.31.

GCAMTR  Alagi Majori templomrom
2004.10.31 14:00 +   (N3.0; H3.5; W2.0)

Szokás szerint kerékpár, az Északi Összekötõ híd, majd Újpest felõl. A webes leírás nem sokat segít, marad a térképem - amin az Alagi Major egy nagy zöld folt, pár útvonallal, de ebbõl már az elsõ fontos sincs meg a valóságban, meg a GPS, ami az irányt ugyan mutatja, de ha ennek alapján kell választani egy útkeresztezõdésben, az nem mindíg szerencsés. Végül találok egy földutat, ami a GPS szerint nyílegyenesen visz oda. Mintegy 600 m-rel a cél elõtt azonban kiderül, hogy csak a patakon átvezetõ hídhoz visz, és a túlparton visszafordul. A másik irány innen a repülõtér felé vezet, jobb híján erre megyek (oda is készülök). Aztán egyszer csak újabb elágazás, most van jó irány, és egy kicsit késõbb már aszfaltozott út is. A rom és közvetlen környéke meglepõen gondozott, rendbentartott, jó állapotú (vajon honnan van rá pénz?). A rejtés ügyes - a legtöbb, amit itt csinálni lehet - dehát nem sok mindent lehet csinálni... Végül simán logolok, eszem valamit, aztán irány a reptér.

GCAERO  Dunakeszi repülõtér
2004.10.31 15:00 +   (N3.0; H1.0; W2.0)

Kerékpár, az Alagi Templomromoktól. Ismét a térképre kell hagyatkoznom, a leírás csak Fót felõl ad megközelítést, de én fordítva megyek :((. (Ja kérem, a különc Budai kerékpárosok).

A szép az a dologban, hogy a térképem (4 éves), ami eddig az esetek 99%-ában megbízható volt (néha jobb, mint a NaviGuide!), ezt a környéket valahogy nem tudja, így olyan kitárõket és kanyarokat kell tennem, amik elég meglepõek. A reptér bejáratát sem hirdeti semmi - így aztán simán túlmegyek a Ipari parkon. De a BM Kutyaiskolájánál világos lesz a helyzet, gyors kanyar visssza, és megvan a reptér. Forgalom 0, kutya 0, ember 2 (kocsit takarítanak), a gép megvan, a jelszó is.

Szép gép!!!

GCFOKK  Fót, Károlyi-kastély
2004.10.31 15:30 +   (N4.0; H3.0; W3.0)

Kerékpár, a kapuban a sorompók láttán engedélyt kérek, de udvariasan beengednek.

Nem volt még okom idejönni. A park és a tó gyönyörû - még így, befedve lehullott levelekkel is. A benne lévõ épületek egy részén már látszik az idõ és az építési technológia együttmûködése, erõsen felújításra szorulnak. Egyébként is - olyan barakkos, paneles, stílustalan ez az egész épületegyüttes. És már csak az hiányzik, hogy itt is tömegével megjelenjenek a bérlõ vállalkozások (egy-kettõ már van), és az õ reklámkultúrálatlanságuk.

Szegyen, de azt sem tudom, mûködik-e egyáltálán még, és ha igen, milyen léptékben a gyermekváros? Én ma (vasárnap délután, 3-4 óra között) kerékpárral körüljárva a parkot, gyereket nem láttam..

A ládát bújtató platán gyönyörû. Simán logolok, egy lélek sem jár arra, de közben azon gondolkodom, hogy ha nincs ennyi falevél a földön, akkor mi rejti a ládát? Mert az a pár ág, ami a környéken van, az semmi.

GCFOTS  Fóti Somlyó
2004.10.31 16:45 !   (N?.?; H?.?; W?.?)

Kerékpár, Budaklász-Dunakeszi-Fót a célirány, a hazaútról elõre nem döntöttem (Összekötõ vagy Dunakeszi komp+Tahi híd). Alag, Dunakeszi reptér simán megvan, utána a fóti Kastély is, de itt megakadok. Fogalmam sincs, hol a présház, van ugyan egy Bp. biciklis térképem, de annak a szélén Fótról pár utcanév látszik, más semmi.

Elindulok GPS irányt, föltekerek 200 m fölé, 10-11 óra között látom a célt 1060 m-re, amikor elfogy az út. Bicikli lepark, gyalogosan egy munkagép ösvényén tovább, de aztán kiderül, hogy valami házalapot túrt/egyengetett, én meg körül vagyok kerítve, a cél meg még 900 m-re van. Idõpontegyeztetés a GPS-el, 15.45, erõsen sötétedik (éjjel eladtunk egy órát a délutánból). Én meg Fóton vagyok. Feladtam, söprés a kerékpáromhoz és teljes tempóval az Összekötõ híd felé (onnan már egyszerû) - szûk országúton, folyamatos forgalomban.

Nem lehetne segíteni kicsit az idegennek egy - esetleg navigációra is alkalmas, de mindenképpen még normál utakon elérhetõ - kiinduló koordinátával?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Powered By Blogger