2004.09.26.

GCKBrl Tábor-hegyi-barlang (+C)
2004.09.26 12:00 + (N3.5; H3.0; W3.0)

Kerékpár, de az lent parkol a barlangos túristaút alján, én inkább nem cipelem föl. Ez az elsõ igazi gps nélküli megtalálásom. A szerkezet ugyanis komplett marhaságokat mutat (azt mondja, menjek lefele úgy 40 m-nyi vizszintes vetületnek megfelelõt) - én inkább a leírásnak hiszek, becsukom a hátizsákba, felmászom, kerülök, megtalálom, logolok, visszarejtem, lemászom. Kilátás? Tér van, meg egy csomó óbudai panel Békésmegyerig, aztán panel tovább. + az a randa kémény szemben - amit nem engedett Óbuda derék polgármestere avantgard mûalkotássá átalakítani (pár évvel ezelõtt), hát most lehet nézegetni ebben az állapotban. Amúgy a barlang környezete tetszik.

GC3hat Hármashatár-hegy
2004.09.26 14:00 + (N4.0; H3.0; W3.0)

Kerékpár, felküzdöm magam. Az elsõ pont - a láda - könnyen megvan. A második nem véletlenül alappont - 11 holdra ad magas jelet a mûszer egyidejûleg, ilyet nem sokszor láttam eddig. Az én 60CS-em +- 2 m-re teszi a hibát. A felirat elég nehezen, de végül is elolvasható - de egy kis frissítés nem ártana. Amikor meglátom, hol is van a harmadik pont, kicsit nyûgössé válok, és elgondolkodom, kell-e ez nekem. Aztán rájövök, hogy a következõ tervezett ládám útvonalában pontosan benne van - még kitérõ sem kell. Így aztán leszedem, majd a másikat is, de inkább gyalog.

GCerep Erdei repülõtér
2004.09.26 14:00 + (N4.0; H3.5; W1.0)

A Hármashatárhegy felöl, gyalogosan (a bicikli fennt parkol). A doboz nincs túlságosan álcázva (én jobban igyekeztem...) teteje betörött. De amúgy talán nincs igazán veszélyes helyen. A helyzet némileg hasonlít a Pilis-csúcshoz - ott is van egy csomó nézelõdõ, de a láda mégis relatíve biztonságosan logolható tõlük már 10 m-re. Nézegetem egy darabig a vitorlázó gépeket, és arra gondolok, hogy pilóta(oktató) barátom már megígérte, hogy egyszer elvisz vitorlázni, mert az az igazi repülés...

GCKIL Árpád kilátó
2004.09.26 16:40 + (N4.0; H2.5; W2.5)

Többszörös kaland. Tegnap (09.25.) erre ment az utam (kerékpárral). Megálltam, még el is csodálkoztam, hogy pont itt nincs láda. Aztán este a logoláskor otthon jöttem rá, hogy van, csak éppen a koordinátái nincsenek az én GPS-emben! Így aztán azt gondoltam, ha lehet, ma visszajövök - aki hülye, haljon meg. Végül úgy alakult, hogy a Hármashatárhegy felõl a Törökvészi útra érkeztem (az erdõben valahogy nem láttam az eddigi 600 m szintkülönbség után a lábaimnak való rövidebb utat). Innen viszont fel lehet sétálni, tehát bicikli leparkol, gyalogosan irány föl. Útközben Petika jön lefelé, kíszúrja a GPS-t, bemutatkozunk, nekik már megvan, holdak viszont fönt nem voltak. Majd csak lesz valahogy - mondom, aztán tovább. Fönt holdak tényleg nincsenek (mármint az erdõben, mert a kilátóban, meg egy tisztáson igen). Bóklászom valamennyit (ez nem kevés), keresek GPS nélkül (ÖregTom logjára még emlékszem, és arra is, hogy valakinek ez segített, de kinyomtatni feleslegesnek tartottam). Miután mindennek semmi hatása, megpróbálkozom távoli irányméréssel és elõveszm a hagyományos, iránymérésre felkészített iránytûmet. Ezután kisebbfajta csoda történik (de errõl majd a GPS fórumba írok mindjárt), és a felélesített és kalibrált iránytûvel a 60CS oda visz, ahol a láda van, simán megtalálom. Ez a rejtés amúgy nem rossz - a helyétõl eltekintve. A láda maga azonban katasztrofális - majdnem üres, nincs benne a standard szöveg sem.

GClibc Libanoni cédrus
2004.09.26 17:30 + (N2.0; H1.0; W1.0)

Majdnem teljesen hihetetlen, hogy egy ilyen minõségû földút mellett, egy ilyen rendezetlen, gazos terecske mélyén kell éljen ez a fa! És bár ez mellékes, de mi lett a Fedák Sári villájával?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Powered By Blogger