2004.07.17.

GCsimo  Simon halála
2004.07.17 -   (N?.?; H?.?; W?.?)

Dobogókõ felöl, a Plis-csúcs felé próbáltam meg útbaejteni ezt a cache-t, de sikertelenül. Az 50 m-es körzet megvan, a kidõlt fák miatt a völgy majdnem teljesen áthatolhatatlan (de a sziklák mellett azért ez is sikerült). A GPS komplett hülyeségeket mutat, mint az elõttem szólóknak, maradt a tippelés. Volt sziklamászás, hogy elérjem azt a jó kis többtörzsû fát, ami úgy kilóg egy oromról, találtam két csodás üreggel bíró korhadt fát üresen, felmásztam a sziklák tetejére, de nem láttam semmit - eltekintve 500 tökéletes rejtekhelytõl sziklahasadékok és fatörzsek formájában, üresen. Feladtam, megvárom, lesz-e aki megtalálja a következõ hónapban, aztán ha igen, nekifutok mégegyszer.

GCDko  Dobogókõi séta - avagy a Téry-út folytatása
2004.07.17 14:26 +   (N5.0; H2.5; W1.5)

Dunakanyar-panorámában ezzel a hellyel talán csak a Prédikálószék versenyezhet (bár a visegrádi panoráma-út sem semmi, sõt én személy szerint nagyon kedvelem a dömösi camping elõtti dunaparti nézetet is, bár ez inkább szélesvászon, mint teljes panoráma). Eltekintve attól a küzdelemtõl amit a kerékpár tekerés útján ide történõ feljuttatása jelent, ez egy remek hely. A multi azonban - szerintem - túl kis helyen van - én elvittem volna a sísánchoz és a lesikló pályához is. (Magánügy: egyszer megpróbáltam feltolni a biciklimet nyáron a lesikló pályán. Ne tudjátok meg, milyen szenvedés után, 50 méterrel a cél elõtt nem bírtan már lépni sem, és föladtam...)

GCcsel  Lányok a bozótban
2004.07.17 17:30 +   (N4.5; H2.5; W2.0)

Én egyszerûen csak HU4-ként hívom ezt a helyet, merthogy ez Magyarország negyedik legmagasabb pontja. Dobogókõ/Két Bükkfa-nyereg felöl jöttem biciklivel (nem elõször). Lefelé, a zöld jelzésû túristaúton mentem (elõször, és feltehetõen biciklivel utoljára - ezek a kövek nem erre valók). Ki kell ülni itt egy térképpel a meredély szélére (a cache vonalában, lefelé nézve kicsit jobbra), és sorra azonosítani a körpanorámán látszó falvakat, egyéb pontokat. A hely különben a Budapestet védõ rakétás légvédelmi rendszer egy állomása volt. Ezt legalábbis sikerült megtudnom, és azt is, hogy valahol Gödöllõ felé volt még ilyen pont - de többet nem. Arra is kíváncsi volnék azonban (na jó, nem olyan nagyon, a válasz borítékolható), hogy egy ilyen objektum-romhoz hogyan mérhetõ az NP-k szerint a mi pár ládánk, és a körülötte levõ mozgás? A bozótosig még elvezetett a mûszer, és ott az utolsó akkuk is kilehelték lelküket. Igy aztán végül ez egy GPS nélküli megtalálás lett - közepes nehézségi fokkal. Azt azonban nem tudom eldönteni, hogy most éppen jó helyen van-e a láda (lásd elõzõ logok).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Powered By Blogger