2004.07.18.

GCMMOC Mély-mocsár (+C)
2004.07.18 14:30 + (N2.5; H2.0; W3.0)

A mai elsõ láda, biciklivel. Csak délben sikerült elindulni, és õszintén szólva kevésbé szeretem a Skanzen felöli utat, mint a Dömörkapun keresztül vezetõt. Itt nincsenek fák, végig tûzõ napon kell tekerni, és a szerpentín eleje sem semmi. A ládáért küzdenem kell kicsit, mert amennyire az én 300 dpi-s ff nyomtatómon a rejtõ fa kivehetõ, olyan van egy pár, és a GPS persze 10 m-en belül használhatatlan. Már-már feladom, mikor találok egy pont jó rejtekhelyet, tele valami speciális állagú barnás trutyival, de láda nélkül. Aztán még egy tiszteletkör, és akkor megvan. Egy ugyanolyan barnás folyékony trutyiban, amit aztán késõbb némi vízzel sikerül lemosnom magamról. A láda sürgõs karbantartásra (és valószínüleg némi áthelyezésre) szorul!!! Most még lehet, mert belülre nem került be ez a lötty...


GCvoro Vörös-kõ
2004.07.18 15:00 + (N3.0; H4.0; W2.5)

Mai második láda, biciklivel - bár sem ezt, sem ami még utána jött, senkinek sem kívánom. Jövök a "Mély mocsártól", térképem jelez egy szekérutat, amin át lehet jutni a sárga túristaútra az Álló-réthez. Az út menetrend szerint meg is érkezik (a menedék-kunyhónál), át is vezet az Álló-rétre, csak éppen olyan meredek és állagú, ami az én képességeimet meghaladja. Úgyhogy tolni kell. Ezután remek erdei ösvényen, kövek és gyökerek között hasonló a feladat, egészen a csúcsig. Legfeljebb néhány 100 métert töltök a nyeregben... A láda csaknem útba esik, az egyik legjobb rejtés, amit eddig láttam - bár végül is szerencsém van, a komolyabb súlyemelõ gyakorlatok elõtt valami feltûnik, és sikerül. Utoljára gyerekkoromban jártam itt fönn, amennyire emlékszem, az oszlop mit sem változott. Anyámnál valószínûleg még megvan a cakkozott szélû, Pajtás géppel készült fekete-fehér fénykép...


GChet Hétvályus-forrás
2004.07.18 17:00 + (N3.5; H3.0; W1.5)

Rémálom, egy igazi hard-core biciklis mutatvány - csoda, hogy épségben megúsztam, de persze magamnak köszönhetem. A Vörös kõtõl jövök, olvasom a leírást, hogy sárga kör, odavezet. Ok, gyerünk. Csak éppen azt nem árulja el a leírás, hogy ez egy szakadék szerû vízmosás, amely gyalogosan sem triviális, nemhogy egy biciklit cipelve/gurítva, csúszkálva stb. 30-60 fok közötti lejtõ, kidõlt fák, vizmosta kövek és homok, avar - minden, amitõl nem lehet megállni. Több, mint egy óra alatt araszoltam el ezen a kb. 300 m-en, szakadt a víz rólam. A baj csak az volt, hogy mire felismertem, hogy ez nem lesz jó, addigra már vagy 70 m-t lementem, és a visszaút sem tünt túl biztatónak... Végül is egy-két igazán kritikus helyzet megoldásával megúsztam. A forrás vize remek, hideg, friss, megittam vagy egy litert. A cache is meglett (a leírásbeli segítség mindent elárul, pedig a rejtés maga szép), miután rájöttem, hogy a "forrás elõtt" kifejezés nem satatikusan térben, hanem dinamikusan idõben, és alulról jövet értendõ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Powered By Blogger