2005.10.08 19:06 ! (N?.?; H?.?; W?.?)
A Kerékpáros Index-topic 2.0 túrája keretében ma megkerültük a Balatont.
Táv: 205 km Szint: 591 m Bruttó idõ: 11:55 óra Nettó idõ: 9:51 óra
De a ládapontokra nem jutott idõ :((
Táv: 205 km Szint: 591 m Bruttó idõ: 11:55 óra Nettó idõ: 9:51 óra
De a ládapontokra nem jutott idõ :((
GCEBAK Balatoni kerekezés az északi parton
2005.10.08 19:06 ! (N?.?; H?.?; W?.?)
2005.10.08 19:06 ! (N?.?; H?.?; W?.?)
Kerékpáros Index-topic 2.0 túrája keretében ma megkerültük a Balatont.
De a ládapontokra nem jutott idõ :((
De a ládapontokra nem jutott idõ :((
Beszámoló:
B200, hátulról nézve :)
Előzmények:
Még soha nem bicikliztem egy nap 100-110 km-nél többet.
Így aztán elég sokat vacillálok, el merjek-e indulni. Azzal győzködöm magam, hogy többnyire hegyekben járok, a szokásos 600-1000 m szint biztos megfelel kb. 50 km sík terepnek, az együtt már 160, ez meg az út 3/4-e.
Némileg visszatart az is, hogy a kiírás szerint az átlagsebességet 25 km-re kellene teljesíteni, annyit meg én nem tudok. Aztán néhányan jelzik, hogy Ők sem akarnak ennyit menni - a 20 km-körüli átlag már jobban hangzik.
Némileg visszatart az is, hogy a kiírás szerint az átlagsebességet 25 km-re kellene teljesíteni, annyit meg én nem tudok. Aztán néhányan jelzik, hogy Ők sem akarnak ennyit menni - a 20 km-körüli átlag már jobban hangzik.
Pénteken aztán csodás idő van, így Budaörsön járva beugrok a Tízpróbás áruházba, és szerzek a mountimra két semi-slick külsőt. A kérdés itt eldőlt - ha már megvettem, használni is fogom. Délután fuvarszervezés indul - konstatálom, hogy Halálosztónál betelt a létszám, szerencsére phu vadul utitársat keres, nagy nehezen kapcsolatba lépünk, megbeszéljük.
Este 8-kor nekilátok gumit szerelni, majd némi autót is, mert kiderül, hogy reggel nem fog járni a HÉV, 15 km biciklit pedig nem szeretnék a túra elé betenni :).
A túra:
Reggel 3.30-kor felkelek, kerékpár és autóellenőrzés, reggeli, ruhacsomagolás, kerékpár szétszed, irány a találkahely. Phu picik késik, majd 1000-rel lerohanunk Siófokra, még korán is érkezünk.
Az 7.11-kor start, eleinte együtt megyünk, de de jönnek az aligai dombok, ez meg nem nekem való, itt én nagyon lassú vagyok. A végén még R0fike is elhúz mellettem :), egyedül maradok. Aztán fölérek, még látom a csapat végét egy darabig, de egy pillanatnyi kihagyás után mindenki eltűnik valamerre, én meg pár perc múlva egy szántóföldhöz érek. Vissza, sehol egy bicikliút tábla, így aztán célbaveszem a Balatont. Ez nyer, megtalálom az utat, de Fűzfőig már egyedül maradok.
A pihenő nem nagyon izgat, enni nincs kedvem, így elindulok előre. Aztán persze szépen megelőz mindenki - megint egyedül megyek egy darabig, amikor is belefutok Halálosztóba, aki kissé bizonytalan abban, hogy jó helyen van-e. Mondom menjünk csak tovább, van nálam GPS, tudom hol a forrás Füreden, akárhogy is odamegyünk.
Ekkor még fogalmam sem volt, hogy most dőlt el a túra sorsa :).
Ekkor még fogalmam sem volt, hogy most dőlt el a túra sorsa :).
Füred rendben, irány Badacsony. Továbbra is együtt megyünk, kb. ugyanazt a tempót szeretnénk, sőt van idő cseverészésre is. Tol a hátszél, jól haladunk, de Badacsonyban már csak Szezoékat találjuk, a csapat már elment.
Pihenünk egy kicsit, megállapítjuk, hogy elég jól haladunk, aztán tovább. Ekkortájt lépem át az eddigi napi maximomot - innentől már minden km plusszban van :)
Keszthelyen megvan a csapat - segít a hihetetlen lassú kiszolgálás...
Aztán tovább, megint mindenki elhúz, mi Vajkkal nem is rossz hangulatban rójuk a kilométereket, de egy de lassabbak vagyunk, a fáradtság és a már-már viharos ellenszél 20-22 km-re lassít. Ekkor kezdek el először komolyan kételkedni, hogy végig tudom csinálni, és megfordul a fejemben, hogy Fonyódnál fel lehetne szállni a vonatra...
Fonyód azonba messze van, mire odaérünk 156 km-nél tartunk, és érdekes módon a csapat is ott van még. Kis pihenő, és továbbindulunk. Innentől már nem szeretném föladni - arra gondolok, ha már eddig eljutottam, jobb lenne befejezni. Szerencsére gyengül az ellenszél, így a fáradtság ellenére is képesek vagyunk 20-22 km között menni.
Kb. 20 km-rel a cél előtt tartunk pár perc pihenőt az úton, és elhatározzuk, hogy megpróbálunk a teljes sötétedés előtt minél tovább eljutni - inkább a lámpák szerelésével fogjuk a pihenőt összekötni. De aztán nem találunk nyitott helyet az úton, így a lámpaszerelés is csak pár perc, megyünk tovább.
Végül eltűnik a Siófok x km a táblákról, a GPS-en megjelenik a napi track-log reggeli kezdete, a vonalak lassan összeérnek, Víztorony, megvagyunk, megcsináltuk.
Összegzés:
Táv: 205 km
Bruttó idő: 11:55
Nettó idő: 9:51
Összes szint: 591 m
Bruttó idő: 11:55
Nettó idő: 9:51
Összes szint: 591 m
Végül is nem volt ez a B200 rossz, de számomra ez nem annyira örömbiciklizésnek, mint inkább kőkemény teljesítménytúrának bizonyult. Tudomásul kell vennem, hogy a csapat tagjainak döntő része 20-30%-kal gyorsabb nálam - különösen az emelkedőkön. Hiába az állóképesség - ez így nem tud közös túrázássá válni. Ha Vajk nincs ott, és nem együtt tekerjük le a táv döntő részét, szinte biztosan feladtam volna. Így azonban húztuk egymást előre - és végül is sikerült :)
Köszönet a túráért a szervezőknek, a szállításért phu-nak, a segítségért pedig Vajnak
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése